сряда, 4 март 2015 г.

Картофена тортиля или бъркани яйца с картофки по нов начин

Наскоро преоткрих една от рецептите на моето детство. Взех заглавието на рецептата, която ми припомни вкуса, но допълних със спомените, които ми навява. Прилича на бърканите яйца с картофки, които ни правеше татко, но леко осъвременена и пригодена за забързаното ни ежедневие. Допълнена с вкусовите предпочитания на всички ни, ще намери трайно място в семейната ни готварска книга.

Необходими продукти:
2 с. л. олио и още толкова - вода
0.5 кг картофи
1-2 глави лук
1-2 скилидки чесън
1 шепа гъби
8 яйца
чубрица, сол и черен пипер - на вкус
Може да се сготви в тиган или малка тавичка. Започва върху котлона, а завършва във фурната. Поне на мен така ми е най-лесно.


Ако ще ползвате чесън - сложете първо него с олиото. После е ред на нарязаните на кубчета картофи и 1-2 лъжици вода. Покрийте с капак за 5-6 минути, през които ги разбъркайте 1-2 пъти. Добавете нарязания лук - и на него му трябват още 5-6 минути с разбъркване, преди да добавите гъбите и отново да повторите процедурата. Общо са необходими между 15-20 минути, за да дойде ред на яйцата. Аз обичам да ги слагам в тигана едно по едно, но може да ги разбъркате в отделен съд преди това. Прехвърлете в предварително загрята на около 200 градуса фурна, за още десетина минути, през които може да забъркате една салата. Следващият път мисля да пробвам какво ще се получи, ако го оставя на по-слаб огън за 5 минути, а после ще го обърна, за да се запече и от двете страни.

Сервирах с плато от зелена салата, печени червени чушки и сирене. Според мен подходящо допълнение би била салата от каквито и да са пресни зеленчуци. Моят избор беше повлиян от датата, трети март, а и децата настояваха за това.

Няма коментари: